Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان جمشیدی ستاره سابق باشگاه پرسپولیس که در حرفه بازیگری نیز خوش درخشیده است حرف های جالبی راجع به تفاوت بازیگری با فوتبال دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پژمان جمشیدی بازیکن پیشین پرسپولیس تهران که این روزها در سریال زیرخاکی ایفای نقش می کند مصاحبه جالبی را در مورد روزهای فوتبال و بازیگری اش انجام داده است:

پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که اگر به عقب برمی‌گشت، مثلاً ۳۰ سال قبل، فوتبال را انتخاب می‌کرد یا از همان ابتدا رو به بازیگری می‌آورد؟

«فوتبال برای زمانی است که دوران خوش زندگی‌ام بود و کنار خانواده بهترین روزها را سپری می‌کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیتش اصلاً یادم نمی‌آید چطور فوتبالیست شدم، چون تنها کاری که در دوران کودکی انجام می‌دادم فوتبال بازی کردن بود. طبیعتاً فکر می‌کنم اگر بارها به دنیا بیایم، باز هم ابتدا فوتبالیست می‌شوم. چون این رشته علاقه دوران کودکی من است، روزهایی که دوران خوشی را پشت سر می‌گذاشتم و برای حضور در زمین لحظه‌شماری می‌کردم. آن روزها را هیچوقت فراموش نمی‌کنم و همیشه در ذهن و خاطرم باقی می‌مانند.»

از افرادی مانند پژمان جمشیدی که در دو حرفه و البته سطح بالای آنها مشغول فعالیت بوده و به موفقیت هم رسیده‌اند، معمولاً چنین سوالی را می‌پرسند که کدام حرفه آنها سخت‌تر از دیگری است. پژمان در مواجهه با این سوال گفت:

«خب فوتبال را من از کودکی یاد گرفتم و تخصص من بود. یعنی از وقتی یادم می‌آید با توپ سر و کله می‌زدم و آن را از همان ابتدا یاد گرفتم. بالا و پایین فوتبال و چم و خم آن را بلد بودم و به همین دلیل آنقدرها هم برای من سخت و طاقت‌فرسا نبود. بازیگری اما برای من سخت‌تر بود، چون در سن بالا وارد شدم و دوره‌هایش را دیدم و نکته‌های ریز و درشت را یکی پس از دیگری یاد گرفتم. به همین دلیل بازیگری کار سخت‌تری برای من بود اما تلاش کردم تا در این حرفه هم بتوانم مفید باشم و روزهای خوبی را تجربه کنم.»

پژمان جمشیدی اگر بخواهد در بازیگری، کار خودش را با یک شخصیت فوتبالی مقایسه کند، به چه کسی نزدیکتر است؟

«نمی‌توانم خودم را با یک شخصیت فوتبالی مقایسه کنم، چون نمی‌خواهم از کسی اسم بیاورم. فقط می‌دانم که آدم در هر حرفه‌ای که باشد با تلاش می‌تواند مشکلات را از جلوی پای خودش بردارد. نکته‌ای که در هر شغل و حرفه‌ای باعث موفقیت می‌شود این است که آدم در شرایط مختلف، مثبت و منفی‌ها و موفقیت یا عدم موفقیت را گردن خودش بیندازد و از زمین و زمان ایراد نگیرد. آنوقت است که می‌تواند روزهای موفق را تجربه کند.»

مقایسه دستمزدها در فوتبال و سینما. این آخرین سوالی است که پژمان در موردش توضیح داد: «دستمزدهای امروز فوتبال را من نمی‌دانم و از آنها خبر ندارم اما در سینما تعداد معدودی از بازیگران هستند که رقم‌های بالایی دریافت می‌کنند. برای بازیگران کمدی به نوعی و غیرکمدی هم نوعی دیگر. چون فیلم‌های کمدی ( تا حدودی و نه همه آنها ) پر فروش‌تر هستند و همین مسئله می‌تواند روی دستمزدها هم تأثیر بگذارد. همانطور که گفتم همه بازیگران دستمزد عجیب و غریب نمی‌گیرند.»

منبع: ایلنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: زیرخاکی پژمان جمشیدی بازیگر پرسپولیس پژمان جمشیدی زیرخاکی پژمان جمشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری

آفتاب‌‌نیوز :

نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجرا‌های خود با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانه‌ای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگی‌های نمایش افشاری که این روز‌ها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلم‌های مختلف و طرح روایت‌های متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش می‌رفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربه‌های خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت می‌کرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آن‌هایی که نمایش‌های «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیده‌اند، او را به خاطر می‌آورند. بازیگر هم‌نسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را می‌داد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلی‌شان بود، اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.

افشاری، به خاطر ویژگی‌های ظاهری‌اش اغلب در نقش‌های کمدی و فضا‌های طنزآمیز روی صحنه می‌رفت، صدای خوب، قدرتش در بداهه‌گویی و انعطاف بدنی‌اش کمک می‌کرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدی‌اش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد می‌تواند سیمای جوان بذله‌گو و طناز را تغییر دهد.

موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه ساده‌اش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط می‌شد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی می‌کرد، از تماشاگر خنده می‌گرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر می‌کرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و ساده‌دل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.

طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزد‌های وسوسه‌کننده عمر بازیگری افشاری را تضمین می‌کند. نکته‌ای که به نظر می‌رسد، یکی از دغدغه‌های شکل‌گیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار می‌دهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان می‌دهد که فردای حرفه‌اش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمی‌بیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی می‌کند که دوره طلایی حرفه‌اش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاری‌های فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملال‌آور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازی‌اش تینو صالحی قرار داده است.

تعامل و بده بستان‌های آن‌ها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشت‌های قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی …» متلک‌های سیاسی و تکه‌پراکنی‌های اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، می‌تواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکه‌های اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسائلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی می‌کند.

برای افشاری به شهادتِ «چه کسی …»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویا‌های او همچنان روی صحنه جان می‌گیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس می‌کند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوع‌الکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با مأموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواسته‌ای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترس‌ها و تردید‌های یک ستاره، غیرقابل باور نیست.

«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستاره‌هاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» می‌تواند بار‌ها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی …» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنگی نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فوتبالیست جوان دیلمی تجلیل شد
  • باارزش‌ترین باشگاه‌های فوتبال دنیا؛ منچستریونایتد در صدر
  • چین و بازیگری جهانی؛ ۱۲ محور پکن برای پایان جنگ اوکراین
  • تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد
  • جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
  • مهرداد جمشیدی سرپرست انجمن وودبال شد
  • عشق ماشین این آدم ها را «ولت پارک» کرد | لذت چند دقیقه رانندگی پشت فرمان ماشین های لاکچری
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۱۰ دهم ( دانلود قسمت 10 افعی تهران ) حجم رایگان
  • روایت ستاره جذاب «مست عشق» از ورودش به بازیگری
  • جواد عزتی بازیگر «وحشی» هومن سیدی شد